Thursday, August 22, 2013

Isu CCRIS

Salam semua..
Kat sini aku nak sharing la sikit pasal isu yg ngah panas lg ni sebagai salah satu peminjam PTPTN..
Macam2 pendapat org pasal isu ni.tapi aku bersyukur sebab isu ni da dapat penyelesaiannya.
Ada sesetengah pendapat yg kurang enak di dengar..contoh nya::

* "lain kali belajar la betul2..boleh dpt pengecualian.."
-pendapat macam ni aku rasa ramai yg kecik ati..bukan apa,setiap org ada level IQ masing2..tak perlulah pertikaikan anugerah yg Allah beri..

* "kalau berhutang,memang wajib la bayar...hukum dunia takot,hukum Allah tak takot lak.." (Merujuk pada muslim)
-ayat ni pedas ok!! Aku sebagai peminjam pon terasa sebab aku hanya mampu bayar sikit2 je..
Kita kena percaya..rezeki yg Allah bagi utk setiap org tak sama..dan fikir jugak mungkin mereka banyak tanggungan..

++ so,apa pon yg pendapat kita,kita kena fikir org lain mungkin tak sama macam kita..aku sentiasa fikir,ramai lg org yg susah kt dunia ni..yg macam2 masalah yg kita tak tahu..

Peace ok!!