Wednesday, October 19, 2011

~goreng pisang + sambal kicap~

arini nak cerita pasal goreng pisang..eh,eh..jap2..goreng pisang ke pisang goreng??hehehe..teringat masa sekolah dulu..cikgu BM terangkan mana 1 yang betul..

goreng pisang = perbuatan
pisang goreng = makanan (benda)

lagi satu bila bercerita bab goreng pisang ni,mesti teringat masa mula2 study kat shah alam..aku pegi la beli goreng pisang yang jual kat tepi jalan tu..then aku tanya,"bang,sambal kicap ade??"
abang tu pon buat muka pelik..then,dia cakap la xde..pastu bagi aku sambal sos utk cicah ngan goreng pisang tu..tapi aku tak makan pon sambal sos tu...

lama gak aku tak dapat cari jawapan napa kat shah alam xde sambal kicap bila beli goreng pisang..sampai la aku jumpa kawan sekolah aku,zetty..dia study kat subang..lepak2 ngan dia n kawan dia,dira..borak punya borak rupanya dak dira ni pon orang johor..then,bercerita la kelainan orang johor camtu camni..pastu,zetty pon bersuara..salah 1 kelainan orang johor adalah ORANG JOHOR JE YG MAKAN GORENG PISANG NGAN SAMBAL KICAP..hehehe..then,barulah aku tau jawapan..hahahaha...

weekend lepas lak,aku baru je balik dari kampung..mak ayah aku ajak la ngeteh(minum petang)..then kat situ ade goreng pisang n tempe goreng..pergghh!!pe lagi balun abes la..hahahaha...



 nak promote sket kedai makcik nih..memang sedap..tempe goreng ni nipis je..pastu tepung dia sedap..rangup..makan sampai 5ringgit pon tak sedar..hahaha

ni lak kerak(lebihan bancuhan tepung)..aku suka gila makan..rangup sehh..^_^

**sambal kicap paling sedap aku makan ngan goreng pisang,masa aku berhenti beli goreng pisang kat tangkak..memang superbb!!

No comments:

Post a Comment