Sunday, August 14, 2011

::daRah yaNg saNgaT2 maNis::

maafkan aku blog tersayang..da lama rupenye aku tak menulis tok ko..tp arini aku nak gak menulis..dalam minggu ni..banyak yang bermain dalam pikiran nih..macam2 nak tulis..tapi tak tau nak mulakan dari mana..

k lah..dari tajuk entry kali ni..aku nak bercerita dan berkongsi sikit dari kes2 yang sekarang ni masih lagi panas..dan aku harap kes2 ni boleh dijadikan pengajaran bagi semua..bukan apa..aku pon takut kes2 camni sebab aku pon dalam situasi yang sama dalam kes tu..tapi aku berdoa supaya aku tak termasuk dalam kes tu..(ishhkk..pe aku melalut nih??-_-")



ha..ni la yang aku maksudkan..kes2 putus tunang..

ini yang sangat aku takutkan..sebab aku masih lagi terikat dengan tali pertunangan ni..orang2 tua dulu cakap 'bertunang ni darah manis'(yeke??jari aku berdarah takde pon semut datang..hehehe=p) dan bertunang ni macam2 dugaannya..hmm..yang ni aku memang akui..banyak sangat dugaan..sebab bila kita dalam ikatan pertunangan,kita menuju untuk membina ikatan yang sah..syaitan tak suka bila kita membuat satu2 kebaikan..ia akan seboleh2nya menghancurkan ikatan tu..sebab tu lah macam2 dugaan yang datang...

tapi semua ni gak berkait dengan soal jodoh..'kalau ada jodoh,takkan kemana'..tapi kita tak leh la mengharapkan jodoh tu datang pada kita sendiri..kita kena lah berusaha..tapi kalau takde jodoh lak camne??hmm..tu semua da tertulis..apa yang kita patut buat,berdoalah supaya dipertemukan jodoh yang baik dan dipanjangkan jodoh..AMIN!

No comments:

Post a Comment